Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-last-modified-info domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/server149464/ftp/Strona_wp/wp1/wp-includes/functions.php on line 6121
FAQ 1 - Przebudowa dróg krajowych nr 94 i 36 na odcinku Wrocław – Lubin Przejdź do treści

Co to jest STEŚ? 

Jest to tzw. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (opracowanie projektowe), którego celem jest ustalenie wariantów korytarza terenowego dla przebiegu tras, umożliwienie uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, określenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustalenie jego efektywności ekonomicznej.

Co z ochroną środowiska?

Wpływ na środowisko będzie podlegał rzetelnej ocenie, która będzie poprzedzona całoroczną inwentaryzacją przyrodniczą prowadzoną przez wyspecjalizowanych ekspertów z poszczególnych dziedzin. Niekorzystne oddziaływanie jest minimalizowane poprzez budowę urządzeń ochrony środowiska. Na przykład bezkolizyjnych przejść dla zwierząt, albo ekranów akustycznych. W ramach przedsięwzięcia jednostka projektowa opracuje tzw. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, który będzie podlegał ocenie przez właściwy organ – zanim zostanie wydana tzw. decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, która określi sposób ochrony środowiska i wskaże wariant możliwy do realizacji pod względem środowiskowym.

Czy będą planowane spotkania informacyjne?

Spotkania informacyjne są planowane w ramach przedmiotowego projektu. Szczegóły dotyczące spotkań znajdują się w zakładce „Spotkania informacyjne”.

Czy głos mieszkańców będzie brany pod uwagę? 

Głos lokalnej społeczności jest niezwykle istotny przy realizacji Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. W ramach przedmiotowego projektu, będzie możliwość wypowiedzenia się mieszkańców podczas zaplanowanych spotkań informacyjnych oraz na odpowiednich formularzach, które zostaną udostępnione. Opinie zbierane w ramach ankiet są szczegółowo analizowane. Informacje w nich zawarte pomagają w projektowaniu infrastruktury spełniającej również oczekiwania społeczności lokalnych.

Po co buduje się tę drogę?

Cele inwestycji są jasno określone – poprawa bezpieczeństwa mieszkańców terenów przyległych, warunków ich życia, zwiększenie przepustowości układu komunikacyjnego łączącego ośrodki o dużym znaczeniu gospodarczym, jakimi są Wrocław i Lubin, czy redukcja poziomu hałasu i zanieczyszczeń w obszarach zabudowy. Wobec częstych argumentów, iż droga tego typu negatywnie wpłynie na zdrowie oraz jakość życia ludzi i zwierząt należy stwierdzić obiektywnie, że budowa dróg we właściwy sposób zarządza oraz kontroluje wszystkie negatywne elementy, jakie wiążą się ze wzmożonym ruchem pojazdów powodując, że uciążliwości z tym związane są zauważalnie mniejsze. Dotyczy to całego środowiska, do którego zalicza się zarówno człowiek, jak i zwierzęta oraz rośliny.